2021-11-03 07:51:57• hírek • Szatmár.ro

Zempléni biciklitúra és borkóstoló - Képgaléria

Az elmúlt hétvégén Zemplénben túráztak az Erdélyi Kárpát Egyesület szatmári szervezetének tagjai, az alábbiakban Gyávol Judit beszámolóját olvashatják.

Az időjárást figyelembe véve is jó ötletnek bizonyult az EKE zempléni biciklitúrájának korábbi időpontra időzítése, ami így október 29–30-ra esett. A résztvevők többsége már péntek este elindult Magyarországra. A határátlépéssel is szerencsénk volt, így többen is relatív időben sikerült megérkeznünk a hercegkúti szállásra. Rövid ismerkedést követően az a döntés született, hogy a többieket inkább a betervezett borkóstolás és vacsora helyszínén várjuk meg. A szálláshoz 300 méterre levő Naár pincészet vendégházához végül kis jobbra-balra forgolódás után, a megbeszéltekhez képest valamivel korábban érkeztünk, de így is tárt karokkal fogadtak. Lassacskán a létszám is teljes lett, így 13-an egy asztalnál nekiláthattunk a tunkolásnak és borkóstolásnak. A tíz különböző fehér borból mindenki kiválaszthatta, melyik fekszik neki leginkább, közben a házigazda lelkesen és humorosan mesélt a családi vállalkozásról, borkészítés különböző folyamatairól, fortélyairól, majd a felmerülő kérdésekre is szívesen válaszolt. A hangulat fokozatosan ívelt a kóstolt borok számával párhuzamosan, közben bebizonyíthattuk azt is, hogy az erdélyiek igazán jóétkű vendégek, mivel nem csak a tányérok, de még a tálak sorsa is a tunkolás lett.

A szállásunkhoz visszatérve előkerültek a kártyák, a tábla szalonnák és egyéb finomságok. Próbáltunk nem nagyon az éjszakába nyúlóan tivornyázni, mert tudtuk, másnap igencsak szükség lesz a szellemi és fizikai energiánkra.

Reggel sikerült is a tervezetteknek megfelelően elindulni autóinkkal Tolcsvára, ahol még pár kedves útitárs autókkal, gyermekekkel, biciklikkel csatlakozott, köztük egy magyarországi páros is. Gyors reggeli, majd innen a gyermekek és kísérőik autóval, a többiek biciklivel indultak el az első megálló felé, Erdőbénye Illés pincészetéhez. Az úton a napsütés és kisebb nagyobb emelkedők segítettek, hogy véletlenül se fázzunk. Ide is korábban érkeztünk, így a nyitásra pár percet várni kellett, ezért a társaság egy része tovább indult, a kíváncsibb és szomjasabb fele pedig megvárta a nyitást, amit nem is bánt meg, hiszen a kóstoló mellett a másfél km hosszú, bor széfekkel is ellátott pince története és hangulata feltöltődés volt az út többi részéhez. Megtudhattuk azt is, hogy ahol sétálunk, az a település alatt fekvő körül belül 6 km hosszú pincesor egy része, amit még Rákóczi Ferenc építtetett.

Ezt követően Boldogkőváralján találkozott ismét a csapat, ahova csodás őszi tájjal körülvett út vezetett, majd a várhoz való kisebb emelkedőt követően a többség csak kívülről csodálta azt meg, mivel jelentős sor állt a látogatásra várva, de a kilátásért így is megérte a feltekerés. Az autóval érkezők, a gyermekek belülről is megtapasztalhatták a várfalak nyújtotta időutazást.

A vártól való ereszkedés után a biciklis társaság ismét kettévált, volt, aki kisebb kitérővel meglátogatta Vizsolyt. A kiállított Bibliák mellett a csapat egy részét körbe vezették a templomban, aminek segítségével magunkkal vihettünk egy szeletet Vizsoly szellemi örökségéből. Rövid uzsonnázás után a többiekhez egy másik gyönyörű környezetben fekvő vár aljában, Regéc helységben csatlakozott a csapat, ahol kis pihenő után kezdetét vette a nap legmeredekebb, kavicsos útja a regéci várig. Miután mindenki felért, a vár tövében fekve szusszantunk egyet, fotózkodtunk, friss levegőt szívtunk, a legfiatalabb csapattagok ismét meglátogatták a vár udvarát is. Miután megpróbáltunk betelni a gyönyörű színpompás látvánnyal, elindultunk lefelé, szinte 50 km-t a hátunknál tudva azzal a megnyugtató érzéssel, hogy már többnyire csak ereszkednünk kell az autókig. Kellemesen hűvös szél társaságában, ismételten gyönyörű erdei úton értük el biciklitúránk kezdeti pontját. Miután a bicikliket letettük pihenni, visszatértünk a reggelink helyszínére, ahol finom gulyással, gyros-tállal koronáztuk meg a napunkat.

A csodás hétvége sikeréhez mind a szervezés, mind az időjárás, mind pedig a csapat lelkesedése hozzájárult, s külön öröm, hogy új emberekkel találkozhattunk, a már ismerteket pedig jobban megismerhettük. Ezúton is köszönet mindenkinek, hosszú még az ősz, jöhet a következő kaland!